Marcinkevičius




 

Gardusis kremas „Nutella“ viso pasaulio mylimas jau daugiau kaip penkis dešimtmečius. Tačiau ar tai yra desertas, ar užtepas?

Šio tepamojo kremo su lazdynų riešutais ir kakava gamintojai sako, kad vartotojai Jungtinėse Valstijose gerokai dažniau jį užsitepa ant skrebučio, o ne valgo su ledais, ir ragina JAV institucijas tai pripažinti. Tokiu atveju oficialus šio produkto porcijos dydis sumažėtų perpus, taigi ant būtinos etiketės būtų nurodomi mažesni riebalų ir cukraus kiekiai bei kalorijų skaičius.

Maisto ir vaistų administracija (FDA) šią savaitę pradėjo rinkti vartotojų atsiliepimus apie tai, kaip jie vartoja kakavos, sausainių ir kavos skonio riešutinius sviesto pavidalo užtepus ir kiek paprastai suvalgo per vieną kartą.

„Nutella“ gamintoja „Ferrero“ pastaraisiais metais sulaukė nemažai priekaištų dėl didelio cukraus kiekio šiame gaminyje. Po 2012 metų kolektyvinio ieškinio, kurį Kalifornijoje inicijavo keturmečio vaiko motina, įmonė sutiko nebereklamuoti šio produkto kaip sveiko maisto.

Pagal 2014 metais įmonės FDA pateiktus duomenis, 74 proc. vartotojų „Nutella“ užsitepa ant duonos. Įmonė konkrečiai paminėjo 2012 metais atliktą apklausą, kurioje dalyvavo 722 3–12 metų amžiaus vaikų motinos. Tuo tarpu 1991 metais atlikta apklausa buvo parodžiusi, kad dauguma vartotojų šį kremą vartojo taip pat, kaip šokoladinį sirupą. Tačiau įmonė sako, kad ši informacija jau yra pasenusi.

„Verta paminėti, kad tik 2 proc. vartotojų, dalyvavusių 2012 metų apklausoje, buvo labiau linkę dėti „Nutella“ ant ledų“, – nurodoma įmonės laiške FDA.

Apklausa taip pat parodė, kad vartotojai per kartą suvalgo tik vieną valgomąjį šaukštą, arba 18–23 gramus, kremo, tai yra pusę dabartinės oficialiai nustatytos porcijos dydžio.

Vartotojų atsiliepimų FDA laukia iki sausio 3 dienos.

FDA reikalauja, kad visi maisto produktai būtų paženklinti etiketėmis, ant kurių būtų pateikta informacija apie jų maistingumą, kaip antai kalorijų skaičių, taip pat riebalų ir cukraus kiekį vienoje porcijoje. Tokia informacija gali daryti didelį poveikį vartotojų sprendimui, ar pirkti produktą, ar ne.

Niujorkas, lapkričio 5 d. (AFP-BNS).

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode