Parama dėkojame




Sprogimas

Rudenį į Vilniaus gatves išriedės 10 naujų mažų autobusų

 

Vilniaus valdžia ir bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ pirmadienį pasirašė sutartį su įmone „Saločiai ir partneriai“ dėl 10-ies naujų mažų dviašių „Isuzu Novociti Life“ autobusų įsigijimo už 1,782 mln. eurų. Autobusai į sostinės gatves turėtų išriedėti rudenį. 

Autobusus finansuoja „Vilniaus viešasis transportas“. 

Tyrimas parodė, kad kas ketvirtas Lietuvos vairuotojas kelyje yra pristigęs degalų

 

Ketvirtadalis Lietuvos vairuotojų yra išgyvenę nemalonią patirtį – kelyje pristigę degalų. Tyrimas parodė, kad dauguma jų šią situaciją sprendė kreipdamiesi pagalbos į šeimos narius, draugus ar kolegas, kiti – rizikavo ir kelionę tęsė, kol transporto priemonė užgeso. Dalis vairuotojų tokiomis aplinkybėmis gelbėjosi užsisakydami pagalbos kelyje paslaugą ar išsikvietę taksi, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kompensacijoms už taršių automobilių atsisakymą – 30 mln. eurų

 

Aplinkos ministerija planuoja skirti apie 30 mln. eurų išmokoms už taršių automobilių atsisakymą, rašo „Lietuvos žinios“.

Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vadovas Vitalijus Auglys dienraščiui tvirtino, kad finansinė paskata numatoma asmenims, atidavusiems nustatytą laiką Lietuvoje eksploatuotą taršų lengvąjį automobilį kaip eksploatuoti netinkamą transporto priemonę. Išmokas bus galima panaudoti atsiskaitant už viešojo transporto paslaugas elektroninių bilietų sistemose arba įsigyjant mažos taršos kriterijus atitinkantį lengvąjį automobilį.

Latvijoje – unikalus pasiūlymas, kaip sumažinti išmetamų padangų skaičių

 

Siekdama mažinti aplinkos taršą, Latvija svarsto galimybę įvesti automobilių padangų depozito sistemą. Kasmet šalyje sukaupiama šimtai tūkstančių tonų senų padangų.

Pasak ekologų, šiuo metu centralizuotai surenkama tik trečdalis senų padangų, o realiai sunaikinama dar mažiau. Didžiulės išmestų padangų krūvos sėte nusėjusios laukus bei pamiškes.

Istoriniai automobiliai: ne tik privilegijos, bet ir galvos skausmas

 

Istorinį statusą turinčios transporto priemonės iš kitų išsiskiria ypatingais valstybiniais numeriais. Tačiau kokių privilegijų turi tokių automobilių savininkai? Pasirodo, jiems kyla ir rimtų problemų.

Pagal Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, istorinė motorinė transporto priemonė – tai prieš 30 metų ar anksčiau pagaminta transporto priemonė, kurios modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų ir kuri yra originali, tinkama eksploatuoti, bet nenaudojama kasdienėms reikmėms. 

Kelių direkcija žada daugiau greičio matuoklių, prioritetas – piktžaizdė prie „Megos“

 

Šiemet keliuose išjungus momentinius greičio matuoklius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Vitalijus Andrejevas žadėjo, kad valstybiniai keliai be greičio kontrolės ilgai neliks. Jis taip pat pristatė artimiausius direkcijos planus. Daugiausia dėmesio šiemet bus skiriama vadinamajai „Megos“ sankryžai ir naujo tilto prie „Megos“ Kaune statybai.

Ženevoje „Mazda“ pristatė visiškai naują „CX-30“ modelį

 

„Mazda Motor Corporation“ pristatė jau antrąjį modelį savo naujos kartos modelių gamoje, kompaktinį miesto visureigį „Mazda CX-30“. Pirmoji visuotinė pažintis su „Mazda CX-30“ įvyks Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje, o vėliau naujasis, prognozuojama, kertinis „Mazda“ modelis išriedės į pasaulio rinkas. Lietuvą „Mazda CX-30“ pasieks šį rudenį, rašoma prenešime žiniasklaidai.

Ar reikės mokėti vairuoti, kai automobiliai galės važinėti autonomiškai?

 

Naujausios technologijos keičia mūsų buitį – pradedant elementariausiu indų plovimu ir baigiant automobilių vairavimu. Per pastaruosius keletą metų automobiliai tapo tokie „protingi“, kad gali patys atsistoti į stovėjimo vietą, sekti važiavimo liniją ar sustoti esant kritinei situacijai. Žvelgiant į ateitį, kalbama ir apie automobilių autonomiją. Todėl kyla natūralus klausimas, kaip vairuoti mokysimės ateityje ir kokių savybių reikės sėdant į vis modernėjančius automobilius.

Idėjos kelius barstyti sūriu ar kavos tirščiais Lietuvos mokslininkams kelia abejonių

 

Nors džiaugiamės artėjančiu pavasariu, sinoptikai perspėja, kad plikledžio išdaigų dar galima sulaukti ir praėjus kalendorinei žiemai. Slidūs paviršiai dažniausiai barstomi druska, bet pasigirsta argumentų, kad ši gadina dangą, tiltų konstrukcijas, automobilių kėbulo dalis ar avalynę, užteršia gruntinius vandenis, todėl gamtosaugininkai ragina rinktis alternatyvius būdus. Lietuvos mokslininkai perspėja, kad ne visos sparnuotos idėjos gali būti įgyvendintos.

Kaip veikia elektroninės automobilių starto sistemos leidžiančios įsibėgėti labai greitai?

 

Šiais laikais daugelis automobilių su automatinėmis transmisijomis turi starto kontrolės („Launch Control“)sistemas. Ši technologija leidžia labai greitai pajudėti iš vietos – automobilio ratai tiesiog nepraranda sukibimo. Tačiau kaip veikia ši elektroninė magija? Kaip kažkokia kompiuterinė programa varantiems ratams gali suteikti daugiau sukibimo?

Rusiškiems automobiliams Europoje ateina sunkus laikas: jie gali dingti ir iš Lietuvos

Per artimiausius trejus metus automobilių gamintojai privalės aprūpinti savo modelius šiuolaikinėmis saugumo ir pagalbinėmis vairavimo sistemomis arba nebegalės pardavinėti savo automobilių visose Europos Sąjungos šalyse, įskaitant ir Lietuvą.

Į šią žinią itin skausmingai sureagavo rusiškų automobilių gamintojai, nes jiems saugumo technologijos vis dar atrodo prabangos dalyku, nors dauguma Europos automobilių gamintojų jas jau dabar montuoja į visus savo modelius.

Baisiau už gripą: kaip išgydyti saugaus eismo ligas

 

Per pirmuosius šių metų mėnesius nuo gripo komplikacijų Lietuvoje mirė 21 žmogus. Tuo tarpu per tą patį laikotarpį keliuose žuvo 29 žmonės. Nors Lietuva daro pažangą mažindama žūčių skaičių, bet dar atsiliekame nuo Europos vidurkio, rašoma pranešime žiniasklaidai. 

Padėtį pakeisti gali nuo kovo mėnesio įsigaliosianti saugaus eismo gerinimo programa „Vizija – nulis“, kuri remiasi gerąja Švedijos patirtimi.

Perspėja: netinkamas panaudoto tepalo naudojimas pavojingas sveikatai ir aplinkai

 

Panaudotas automobilių tepalas turi neigiamą vertę rinkoje, todėl vis dar pasitaiko atvejų, kai gyventojai neteisėtai jį šalina. Pastebima, kad sušilus orams sena alyva impregnuojamos tvoros ar kiti medienos gaminiai, nors to daryti negalima dėl taršos aplinkai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Dažniausiai pagundų netinkamai panaudoti automobilių alyvos atliekas kyla, kai transporto priemonių savininkai keičia tepalą namuose, o ne autoservisuose.

 

Kas skaičiuoja geriau: estai pirkdami naują ar lietuviai – naudotą automobilį

Banko „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas palygino estų ir lietuvių išlaidas perkant naujus ir naudotus automobilius. Pagal jo skaičiavimus, pirkdami ir eksploatuodami naudotą automobilį išleidžiame daugiau nei estai, kurie dažniau renkasi naują automobilį. LRT.lt domėjosi, kaip ekonomistas padarė tokias prielaidas, kai naudotas automobilis paprastai kainuoja pigiau nei naujas. 

Vilniuje – nauja paspirtukų dalijimosi paslauga

Vilniuje šį pavasarį pradės veikti elektrinių paspirtukų dalijimosi paslauga. Savivaldybė ir nuomos paslaugą teiksiančių įmonių atstovai pirmadienį pristatys šią naujovę ir aptars, kaip gerinti elektrinių transporto priemonių eismo kultūrą.

 

Keleivių dėmesiui: keičiami daugelio sostinės autobusų maršrutų tvarkaraščiai

Nuo kovo 1 d. keleivių patogumui darbo ir poilsio dienomis keisis greitojo 2G, 1-ojo, 5-ojo, 7-ojo, 10-ojo, 20-ojo, 21-ojo, 22-ojo, 23-iojo, 24-ojo, 28-ojo, 29-ojo, 30-ojo, 32-ojo, 40-ojo, 43-iojo, 49-ojo, 54-ojo, 55-ojo, 56-ojo, 57-ojo, 59-ojo, 62-ojo, 63-iojo, 73-iojo, 75-ojo, 87-ojo, 89-ojo, 114-ojo ir 116-ojo autobusų maršrutų eismo tvarkaraščiai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ketinama remontuoti tunelį po Gedimino prospektu

 

Vilniaus valdžia ruošiasi remontuoti tunelį Geležinio Vilko gatvėje po Gedimino prospektu.

Anot savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento vyresniojo patarėjo Arūno Visocko, dėl prasisunkiančio gruntinio vandens ir kai kurių apdailos konstrukcijų pažeidimų nuspręsta prieš remontą atlikti išsamesnę apžiūrą. 

Trys iššūkiai, kurių vairuotojai neįvertina artėjant pavasariui

 

Nenumaldomai artėjant pavasariui keliuose vairuotojus pasitinka seniai žinomi iššūkiai. Draudikai pastebi, kad būtent žiemos ir pavasario sandūroje padaugėja eismo įvykių, nulemtų ne tik pavojingų vairavimo sąlygų, bet ir plieskiančios saulės ar kelio dangoje atsivėrusių duobių, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kokios naujienos laukia 2019-ųjų Ženevos automobilių parodoje

 

Kasmet Ženevoje vykstanti tarptautinė automobilių paroda pritraukia tūkstančius lankytojų, kurie pirmieji nori pamatyti naujausius gamintojų šedevrus. Vis dėlto kai kurias premjeras galima pamatyti dar prieš prasidedant parodai, kurioje naujausius automobilius galima apžiūrėti įdėmiau, o daugelį jų galima ir paliesti.

Naujuose automobiliuose diegs išmaniąsias saugumo priemones

Visuose naujuose automobiliuose bus įdiegtos tokios saugos priemonės kaip išmanioji greičio pagalba bei pažangi avarinio stabdymo sistema. Ketvirtadienį tam pritarė Europos Parlamento (EP) Vidaus rinkos komitetas, teigiama EP pranešime žiniasklaidai.

Pagal šį teisės aktą daugelis pažangių saugumo priemonių taps standartine įranga ES rinkoje pardavinėjamuose naujuose automobiliuose. Tarp tokių yra išmanioji greičio pagalba; alkoblokas; perspėjimas dėl vairuotojo mieguistumo ar dėmesio atitraukimo; avarinio sustojimo signalas; atbulinės eigos detektorius; taip pat eismo įvykio duomenų registratorius.

Keisčiausia dizaino klaida ar brokas?

 

Iš automobilių dizainerių tikimės labai daug. Norime, kad automobiliai šokiruotų, būtų unikalūs ir nepanašūs į jokią kitą mašiną gatvėje. Norime, kad dizaineriai jiems įpūstų sielą ir automobiliai nebūtų tik paprastos transporto priemonės, kurias pamirštame vos uždarę dureles. Ir nieko tokio, jei truputį nukenčia praktiškumas, jei tik formos ir funkcijos mainai yra lygūs. Tačiau viena dizaino klaida yra tokia paprasta ir tokia kvaila, kad tiesiog spaudžia šypseną.

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode