Sprogimas

Kauno oro uoste laukia didelės apimties perono plėtra: bus įrengiamos papildomos lėktuvų stovėjimo ir variklių bandymų vietos

bandymuLietuvos oro uostai pasirašė projektavimo darbų sutartį su bendrove „Kelprojektas“, kuri ruoš projektą Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtrai. Projekto metu bus sukurtos papildomos lėktuvų statymo ir variklių bandymo vietos.

Užbaigus rangos darbus, Kauno oro uoste orlaivių stovėjimo vietų skaičius turėtų augti daugiau nei 50 proc. Projektavimo darbų vertė – beveik 89 tūkst. eurų (be PVM). Planuojama, kad statybas leidžiantis dokumentas bus išduotas iki 2023 m. vasario vidurio, kitais metais prasidėtų ir rangos darbai.

Kauno oro uosto peronas bus plečiamas šiaurinėje dalyje, kur šiuo metu veikia techninio lėktuvų aptarnavimo (angl. Maintenance, Repair and Overhaul – MRO) veiklai skirti angarai. Naujojo perono plotas sieks apie 35 tūkst. kv. m.

Pasak Lietuvos oro uostų infrastruktūros ir operacijų departamento vadovo Arno Dūmano, modernios ir saugios infrastruktūros plėtra – vienas iš Lietuvos oro uostų strateginių prioritetų, o investicijos į Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtrą turės naudos ne tik oro uostų veiklai, bet ir partneriams.

„Vystant infrastruktūrą Kauno oro uosto perone turėsime galimybę sumažinti esamų stovėjimo aikštelių apkrovimą, tuo pačiu plečiant galimybes priimti ir statyti daugiau orlaivių, o tai gerins operacijų saugą. Taip pat galėsime užtikrinti saugius orlaivių variklių bandymus specialiai pritaikytose, dedikuotuose aikštelėse. Be to, plėtodami šiaurinį peroną Kauno oro uoste, geriname galimybes ir veiklos apimtis su NATO pajėgomis, kurių vykdomų skrydžių Kauno oro uoste tikrai gausu“, – pasakojo A. Dūmanas.

Jo teigimu, infrastruktūros projektas atneš ir finansines naudas, nes Kauno oro uostui ši plėtra reiškia papildomas pajamas už orlaivių parkavimą naujose aikštelėse. Atlikus darbus aikštelėse bus galima įgyvendinti skirtingas stovėjimo konfigūracijas, todėl bendras parkuojamų orlaivių skaičius gali kisti. Pavyzdžiui, pagal vieną iš konfigūracijų, praplėstoje perono vietoje galėtų stovėti 14 C klasės lėktuvų ir 1 variklių bandymų aikštelė.

Priimant didesnius orlaivius, vietų skaičius aikštelėse atitinkamai mažėtų. Šiuo metu Kauno oro uosto perone yra 24 orlaivių stovėjimo aikštelės, pritaikytos įvairių tipų ir konfigūracijų orlaiviams.

Planuojama, kad, baigus projektavimo darbus, rangos darbų konkursas bus skelbiamas 2023 m. pirmąjį ketvirtį, o numatoma rangos darbų pradžia – 2023 m. antrą-trečią ketvirtį.

Kauno oro uostas užima orlaivių aptarnavimo ir remonto  paslaugų lyderio pozicijas Baltijos regione. Oro uoste MRO veiklas jau vykdo kompanijos „Ryanair“ (dukterinė įmonė „Kaunas Aircraft Maintenance Services“), „FL Technics“, „DAT“ ir „MAAS Aviation“.

2020 m. buvo sėkmingai baigtas dar vienas MRO infrastruktūros plėtros etapas – praplėstas Kauno oro uosto aerodromo peronas, įrengiant beveik 15 tūkst. kv. m ploto riedėjimo taką, kuris leidžia orlaiviams greitai ir saugiai pasiekti aptarnavimo angarus.

VĮ Lietuvos oro uostai informacija

Susisiekimo ministerijos nuotrauka

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode