Parama dėkojame




Sprogimas

Ar kada nors pagalvojote, kodėl ugniagesių sunkvežimiai – raudoni?

Jei jums reikėtų nupiešti ugniagesių sunkvežimį, kokią spalvą jam parinktumėte? Daugelis rinktųsi raudoną ir tikrai ne be reikalo – absoliuti dauguma viso pasaulio ugniagesių mašinų yra raudonos. Bet kodėl?

Žinoma, galima greitai sugalvoti priežastį – raudonų sunkvežimių kelyje nėra daug, todėl ugniagesiai kelyje yra lengvai pastebimi.

Tačiau jei tai būtų tiesa, ir greitosios pagalbos, ir policijos mašinos būtų raudonos, o taip tikrai nėra.

Dar labiau stebina faktas, kad niekas tiksliai negali pasakyti, kodėl raudona tradiciškai yra ugniagesių spalva, tačiau yra kelios tikėtinos versijos.

Kadaise gaisro gesinimas buvo vietinių gyventojų reikalas. Dega jūsų kaimyno namas? Jūsų pareigos jausmas ir racionalus mąstymas privers jus bėgti gaisro gesinti.

Tai tebėra tiesa ir šiais laikais, tačiau laikui bėgant augo miestai ir žmonės suprato, kad ne visus gaisrus galima įveikti vietinių gyventojų jėgomis, todėl ėmė burtis savanorių ugniagesių brigados.

Viso miesto interesas yra gaisro sustabdymas kiek įmanoma greičiau, kad žala būtų minimali.

Tačiau pirmosios JAV ugniagesių brigados negalėjo pasigirti plačiais biudžetais, todėl savo mašinas dažė pigiausiais prieinamais ryškiais dažais, kurie tuomet buvo raudoni.

Kitaip tariant, pirmieji ugniagesių sunkvežimiai buvo raudoni dėl atsitiktinumo, o vėliau tai prigijo kaip lengvai atpažįstama, simbolinė spalva. Bent jau taip dabar spėjama.

Tačiau egzistuoja ir kita versija. Ugniagesių brigados greitai ėmė varžytis ir stengtis išsiskirti gražiomis mašinomis. Raudona buvo ryški, gražiai kontrastavo su žalvarinėmis vamzdyno detalėmis.

XX amžiaus pradžioje mašinų grožis buvo beveik toks pat svarbus kaip ir funkcija – juk tuo metu net varikliai buvo kuriami tokie, kad būtų kiek įmanoma gražesni, nes į juos nuolat norėdavo pažiūrėti žmonės. Raudoni sunkvežimiai buvo tarsi pasididžiavimo objektas.

Galiausiai, nors šiandien raudoni sunkvežimiai taip gerai neišsiskiria iš bendro eismo srauto, XX a. pradžioje situacija tikrai buvo kitokia. Juk absoliuti dauguma automobilių buvo tamsūs.

Pavyzdžiui, populiarieji „Ford Model T“ nuo 1914 metų buvo dažomi tik juodai. Taigi, raudona spalva tikrai išsiskyrė ir atkreipė kitų eismo dalyvių dėmesį.

Dabar jau žinoma, kad raudona spalva naktį nėra pati pastebimiausia. Šią funkciją geriau atlieka ryškiai geltona ar šviesiai žalia spalva, ypač jei dažai atspindi šviesą.

Tačiau tradicija padiktavo, kad iki šiol daugelis ugniagesių mašinų yra raudonos. Žinoma, kartais naudojamos ir kitos spalvos – juoda, šviesiai žalia, oranžinė.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode